Bezbedna vožnja kao novi trend i kultura saobraćaja

Bezbednost u saobraćaju i kultura bezbedne vožnje su primarna briga modernog menadžera flote. Bezbedna vožnja smanjuje troškove osiguranja, održava maksimalnu iskoristivost vozila, smanjuje troškove održavanja i potrošnju goriva. Ali što je najvažnije, bezbedna vožnja čuva i vaše zaposlene.

U proseku, 20% flote se suočava sa nezgodama godišnje. To i nije zavidna statistika, s obzirom na troškove i rizike povezane sa nesrećama. Smanjenje ove stope vremenom postaje primarni cilj u poslovnom svetu, prvenstveno vezanom za transport, pa tako i nastaje ova kultura.

Promena svesti i stavova vozača

Prvi korak ka promeni stavova je upoznavanje višeg menadžment sa finansijskim posledicama nesreća. Analizirajući ključne pokazatelje vezane za stope nezgoda, ukupne povezane troškove, uključujući produktivnost, dobiće snažan podsticaj na promene, i to podržan u vrhu uprave.

Sledeći korak je rad i edukacija vaših zaposlenih o statističkoj relevantnosti podataka o nesreći unutar kompanije i industrije. Uverite se da su vaši zaposleni svesni rizika na ličnom planu i da su svesni posledica, ne samo materijalnih, već i onih koje se tiče njihove sopstvene bezbednosti.

Vođenje evidencije i analiziranje učinka vožnje

Radite sa svojim zaposlenima na planu njihovih radnih performansi. Napravite individualni plan za svakog zaposlenog sa informacijama o njihovim vozačkim performansama, uključujući nesreće, zabeležene prekršaje, prekoračenje brzine i kršenje pravila o floti i osigurajte da ti izveštaji bududostupni pojedincima kako bi mogli da vide kako to izgleda crno na belo. GPS uređaji za praćenje i njihova analitika su u ovom domenu veoma korisni.

Jednom kada uspostavite sistem, integrišite sveukupnu analizu učinka zaposlenih i omogućite da bude dostupna. I menadžeri i vozači bi podjednako trebali da budu odgovorni za evidenciju o bezbednoj vožnji, tako što će njihove zapise učiniti vidljivima i odgovorni, a vozači i menadžeri će verovatno da postanu svesni rizika i postati spremni da promene svoje ponašanje u vožnji.

Važno je da menadžeri zapamte da je jednako bitno prepoznati savesne vozače, a ne samo kažnjavati one koji krše propise. Kompanija treba da se zalaže za one koji stvaraju kulturu bezbedne vožnje, jer se na taj način dobija kontinuitet i postižu dugoročni rezultati.